Strategie
February 23, 2024
Het speelveld is dynamisch en verandert continu. De tijd van stoffige vijfjaren plannen is voorbij. Anders dan vroeger heeft iedere ontwikkeling directe of indirecte gevolgen voor je groei. Speel je mee en zet je een momentum om in een kans? Of val je uit de toon?
The butterfly-effect: a situation in which an action or change that does not seem important has a very large effect, especially in other places or around the world.
Cambridge Dictionary is stellig. Vrij vertaald heeft een kleine verandering in de omgeving in potentie een enorme impact. Dit herkennen we bij iedere organisatie. Het speelveld is dynamisch en verandert continu. De tijd van stoffige vijfjaren plannen is voorbij. Anders dan vroeger heeft iedere ontwikkeling directe of indirecte gevolgen voor je groei. Speel je mee en zet je een momentum om in een kans? Of val je uit de toon?
Speelveld-veranderende invloeden
Trends volgen elkaar in rap tempo op en bepalen technologische keuzes, positionering en communicatie naar buiten toe. Op basis van onze expertise in technologie en businessgroei herkennen we welke ontwikkelingen speelveld-veranderend zijn.
Het is onmogelijk om nu te weten hoe je over een half jaar relevant bent. Daarom ontwikkelden wij een aanpak waarmee jouw PR en marketing meebeweegt met de dynamiek van het speelveld.
Het spel van thema, topic en actualiteit
Een perspectief op een maatschappelijk thema heeft behoorlijke invloed. Maar het is een behoorlijke opgave om tot de juiste inzichten te komen, die ook nog eens aanslaan bij de doelgroep. Bij LDJ bepalen we welke fricties we bloot moeten leggen om ruimte te creëren voor jouw perspectief. We noemen dit het spel van thema, topic en actualiteit. En we helpen je bij het innemen van een onuitwisbare positie in dit spel.
Eén boodschap, vier niveaus
De kracht van de boodschap zit hem niet in welk woorden je gebruikt. De kracht zit hem in het onderscheidende vermogen en toon. En in de uitwerking op vier niveaus. Uitgewerkt voor wat het betekent voor merk, thought leadership, productcommunicatie en campagnes. Het resulteert in een boodschap die aanslaat en ideeën stimuleert.
Contentplan voor een stortvloed aan touchpoints
Dan is het tijd voor de inrichting van de succesformule. Daarin brengen we je perspectief tot leven in verschillende contentvormen, allemaal verenigd door een krachtige kernboodschap. En vervolgens toveren we dit om tot zoveel mogelijk touchpoints met de doelgroep. Met onze aanpak zorgen we dat je dit spel zo vaak mogelijk speelt. Het resultaat? Een verandering van de perceptie bij jouw doelgroep.
Welk resultaat heb jij nodig voor de noodzakelijke bedrijfsgroei? Neem contact op met LDJ en zet je dynamische speelveld om in een katalysator voor bedrijfssucces.
Mark van Gemeren
Senior PR Strateeg & Account Director
Nieuwsgierig naar hoe wij jou kunnen helpen? Stuur een bericht en we nemen z.s.m. contact met je op.
Meld je aan bij LDJ Techwatch